i-worker - content integreren (MS Office integratie) [ICTAdministratie]
Van dinsdag 30 januari 2024 t.e.m. dinsdag 26 maart 2024
Heeft plaats op:
Dinsdag van 08:45:00 tot 12:15:00
Aantal lesuren: 60
Prijs lesuren: 90 euro
Aantal lesuren afstandsonderwijs: 28
Lokaal: 1009 (gelijkvloers)
CVO Groeipunt in NinoveCentrumlaan 160
9400 Ninove
Info
Lesinhoud
In deze cursus leer je gegevens efficiënt beheren en automatiseren in Ms Excel, Word, Powerpoint, Publisher en Outlook.
De klemtoon ligt op de relatie en integratie tussen de Microsoft Office-programma’s onderling.
Aan de hand van een op de praktijk geïnspireerde casestudie, leer je zo doeltreffend mogelijk professionele administratie voeren.
Je leert onder meer :
- hoe je tabellen uit een rekenblad overbrengt in een tekstverwerkend pakket
- hoe tabelgegevens worden vermengd met een basisdocument
- afbeeldingen en foto’s integreren in een tekst, een presentatie, een flyer of een rekenblad…
- interactieve dashboards maken in Excel
- je gegevens van Excel koppelen aan je PowerPoint presentatie of je rapport in Word
- distributielijsten in Outlook maken op basis van een adressenbestand in Excel
Traject
Content integreren is onderdeel van traject ICT en Administratie. Je moet dit vak combineren met de andere vakken uit een van die trajecten om je diploma Secundair Onderwijs te behalen.
Meer info: groeipunt_traject_837.pdf
Deel 1:
- Bestanden offline en online organiseren
- E-services
- Eenvoudige content aanmaken
- Teksten verwerken (Word)
- Cijfergegevens verwerken (excel 1)
- Content Presenteren
Deel 2
- E-planning en informatiemanagement
- Samen content ontwikkelen
- Gegevens beheren (Excel 2)
- Functies automatiseren
- Content integreren
Je kan uiteraard dit vak ook apart volgen.
Voorkennis
Je beheerst de vaardigheden uit de modules Start to ICT (= Aan de slag met ICT + E-communicatie, internet en online diensten) en de module Eenvoudige content aanmaken. Je behaalde het attest van deze modules of je maakt de instapproef om dit te bewijzen.
Hiermee kan je aantonen dat je voldoende computerkennis hebt om deze module te volgen.
Evaluatie
Deze module wordt aangeboden in afstandsleren.
We werken met
- permanente evaluatie (via de oefeningen) en
- één of meerdere klassieke evaluatiemomenten tijdens de module
Voor elke les moeten een aantal oefeningen gemaakt worden. Die worden naar de leerkracht doorgemaild, die ze verbeterd, waarna feedback volgt via mail.
De “klassieke” evaluatiemomenten worden op dezelfde manier behandeld.
Feedback en hulp via Google Meet is mogelijk op afspraak.
Doelgroep
Je bent geïnteresseerd in ICT en Administratie, wil dit eventueel combineren met het behalen van een diploma secundair onderwijs.
Je kan heel goed zelfstandig leren en werken.
Je kan je werk verdelen en plannen over de beschikbare tijd.
Extra
Staat Office 365 niet op uw computer? Geen probleem, als cursist kan je een gratis jaarabonnement op Office 365 krijgen.
Meer info: voordelen-als-cursist#software
Lesmomenten
M | D | W | D | V | Z | Z | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
VM | |||||||
NM | |||||||
AV |
Materialen | Aantal | Eenheidsprijs | Prijs | |
---|---|---|---|---|
Cursusgeld ICT | 1 | 5 euro | 5 euro |
Indien de maximumfactuur (maximum bedrag inschrijvingsgeld = € 300) van toepassing is, wordt dit verrekend in de volgende stap.
Voor attesten of verminderd inschrijvingsgeld, moet je contact opnemen met het secretariaat.